Klauzula Informacyjna dla Podróżnych

Biuro Turystyki „AL-MAR” Alicja Januszka z siedzibą w Szklarskiej Porębie przy

ul. Jedności Narodowej 6, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności

Gospodarczej nr 1206/1994, NIP: 6111007675, adres e-mail: btalmar@wp.pl, tel. 75 717 21

23 wpisane do rejestru Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych wydany przez

Marszałka Województwa Dolnośląskiego pod numerem ewidencyjnym nr 02046 od dnia

23-03-2000., będącym organizatorem turystyki w rozumieniu art. 4 pkt 8 Ustawy, zwanym

dalej Organizatorem, jest Administratorem Danych Osobowych (Administratorem) osób

korzystających z oferowanych usług turystycznych, zwanych dalej Podróżnymi/Klientami.

Mając na względzie prawa Podróżnych/Klientów jako podmiotów danych osobowych oraz

obowiązujące przepisy prawa, w tym w szczególności Rozporządzenie Parlamentu

Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób

fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego

przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o

ochronie danych), zwane dalej RODO, ustawę z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych

osobowych (zwaną dalej Ustawą) i inne właściwe przepisy o ochronie danych osobowych,

Organizator zobowiązuje się do zachowania bezpieczeństwa i poufności pozyskanych od

Podróżnych/ Klientów danych osobowych. Wszyscy pracownicy Organizatora zostali

odpowiednio przeszkoleni w zakresie przetwarzania danych osobowych, a ponadto

Organizator wdrożył odpowiednie zabezpieczenia oraz środki techniczne i organizacyjne w

celu zapewnienia najwyższego stopnia ochrony danych osobowych. Wprowadzone przez

Organizatora polityki oraz procedury zapewniają zgodność z prawem oraz rzetelność

procesów przetwarzania danych, a także egzekwowalność wszelkich praw przysługujących

Podróżnym/ Klientom jako osobom, których dane dotyczą. Wszelkie zapytania, wnioski,

skargi dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Organizatora jako Administratora,

zwane dalej Zgłoszeniami, należy kierować na następujący adres e-mail:btalmar@wp.pl lub w

formie pisemnej na adres Organizatora wskazany powyżej.

Dane osobowe Podróżnych/Klientów przetwarzane są przez Organizatora jako Administratora

Danych Osobowych w celu przedstawienia oferty na żądanie Podróżnego/Klienta (podjęcia

działań przez zawarciem umowy), jak również w celu realizacji umów i usług świadczonych

przez lub na rzecz Organizatora. Zgodnie z zasadą minimalizacji wyrażoną w RODO

Organizator przetwarza wyłącznie te kategorie danych osobowych, które są niezbędne do

osiągnięcia celów

Dane niezbędne do realizacji umowy:

– imię i nazwisko

– adres mailowy

– nr telefonu

– data urodzenia

– dane dotyczące firm ( nazwa firmy, adres siedziby, NIP )

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do przygotowania oferty na

żądanie Podróżnego/Klienta lub do zawarcia umowy z Organizatorem.

Dane osobowe przetwarzane są przez czas niezbędny do osiągnięcia celów wymienionych

powyżej. Dane osobowe mogą być przetwarzane przez okres dłuższy niż wskazany w zdaniu

poprzedzającym, w przypadku gdy takie uprawnienie lub obowiązek nałożony na

Organizatora wynika ze szczególnych przepisów prawa. Źródłem przetwarzanych przez

Organizatora danych osobowych są osoby, których dane dotyczą tj. Podróżni/Klienci.

Dane osobowe mogą być powierzane do przetwarzania podmiotom przetwarzającym takie

dane na rzecz Organizatora jako Administratora Danych Osobowych. Podmiot przetwarzający

przetwarza powierzone dane osobowe, ale wyłącznie na potrzeby, w zakresie i w celach

wskazanych. Dane osobowe Podróżnych/Klientów powierzane są przede wszystkim

podwykonawcom i podmiotom, z którymi Organizator współpracuje przy realizacji umów i

świadczeniu usług na rzecz Podróżnych/Klientów. Organizator nie profiluje danych

osobowych Podróżnych/Klientów w rozumieniu przepisów RODO.

Zgodnie z przepisami RODO każdy Podróżny/Klient, którego dane osobowe są przetwarzane

przez Organizatora, ma prawo do:

a) dostępu do swoich danych osobowych, o którym mowa w art. 15 RODO, w tym prawo do

informacji jakie dane i w jakim celu są przetwarzane

b) poprawiania, uzupełniania, uaktualniania, sprostowania danych osobowych, o których

mowa w art. 16 RODO

c) usunięcia danych (prawo do bycia zapomnianym), o którym mowa w art. 17 RODO, przy

czym Podróżni/Klienci mogą żądać usunięcia swoich danych osobowych przede wszystkim,

gdy: cele, do których dane osobowe zostały pobrane, został osiągnięty np. umowa została w

pełni zrealizowana, Podróżny/Klient wniósł sprzeciw w oparciu o art. 21 RODO i jest

przekonany, że Organizator nie ma żadnych nadrzędnych podstaw prawnych pozwalających

na dalsze przetwarzanie danych osobowych Podróżnego/Klienta

d) ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 RODO, jeżeli Podróżny/Klient:

kwestionuje prawidłowość swoich danych osobowych, lub uważa, że Organizator przetwarza

jego dane bez podstawy prawnej, ale jednocześnie nie żąda usunięcia sowich danych

osobowych (czyli nie korzysta z uprawnienia, o którym mowa w literze poprzedzającej), lub

jego dane osobowe są potrzebne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń np. przed

sądem,

e) wniesienia sprzeciwu od przetwarzania danych osobowych, o którym mowa w art. 21

RODO,

f) wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych

Osobowych), o którym mowa w art. 77 RODO – jeżeli Podróżny/Klient uzna, że Organizator

przetwarza jego dane osobowe niezgodnie z prawem lub w jakikolwiek inny sposób narusza

uprawnienia wynikające z powszechnie obowiązujących przepisów prawa z zakresu ochrony

danych osobowych.

W odniesieniu do prawa do usunięcia danych (prawa do bycia zapomnianym), Organizator

zaznacza, że zgodnie z przepisami RODO Podróżni/Klienci nie mają prawa do skorzystania z

tego uprawnienia, jeżeli:

a) przetwarzanie danych osobowych jest konieczne dla wywiązania się przez Organizatora z

obowiązków prawnych wynikającego z przepisów np. przez okres niezbędny do wywiązania

się z obowiązków (np. podatkowych), które nakładają przepisy prawa

b) przetwarzanie danych jest dokonywane na potrzeby dochodzenia, ustalenia lub obrony

roszczeń. Każdy stwierdzony przypadek naruszenia bezpieczeństwa jest dokumentowany, a w

razie wystąpienia jednej z sytuacji określonych w przepisach RODO lub Ustawy, o takim

naruszeniu przepisów o ochronie danych osobowych informowane są osoby, których dane

dotyczą tj. Podróżni/Klienci.