Klauzula Informacyjna dla Podróżnych
Biuro Turystyki „AL-MAR” Alicja Januszka z siedzibą w Szklarskiej Porębie przy
ul. Jedności Narodowej 6, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej nr 1206/1994, NIP: 6111007675, adres e-mail: btalmar@wp.pl, tel. 75 717 21
23 wpisane do rejestru Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych wydany przez
Marszałka Województwa Dolnośląskiego pod numerem ewidencyjnym nr 02046 od dnia
23-03-2000., będącym organizatorem turystyki w rozumieniu art. 4 pkt 8 Ustawy, zwanym
dalej Organizatorem, jest Administratorem Danych Osobowych (Administratorem) osób
korzystających z oferowanych usług turystycznych, zwanych dalej Podróżnymi/Klientami.
Mając na względzie prawa Podróżnych/Klientów jako podmiotów danych osobowych oraz
obowiązujące przepisy prawa, w tym w szczególności Rozporządzenie Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób
fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego
przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o
ochronie danych), zwane dalej RODO, ustawę z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych
osobowych (zwaną dalej Ustawą) i inne właściwe przepisy o ochronie danych osobowych,
Organizator zobowiązuje się do zachowania bezpieczeństwa i poufności pozyskanych od
Podróżnych/ Klientów danych osobowych. Wszyscy pracownicy Organizatora zostali
odpowiednio przeszkoleni w zakresie przetwarzania danych osobowych, a ponadto
Organizator wdrożył odpowiednie zabezpieczenia oraz środki techniczne i organizacyjne w
celu zapewnienia najwyższego stopnia ochrony danych osobowych. Wprowadzone przez
Organizatora polityki oraz procedury zapewniają zgodność z prawem oraz rzetelność
procesów przetwarzania danych, a także egzekwowalność wszelkich praw przysługujących
Podróżnym/ Klientom jako osobom, których dane dotyczą. Wszelkie zapytania, wnioski,
skargi dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Organizatora jako Administratora,
zwane dalej Zgłoszeniami, należy kierować na następujący adres e-mail:btalmar@wp.pl lub w
formie pisemnej na adres Organizatora wskazany powyżej.
Dane osobowe Podróżnych/Klientów przetwarzane są przez Organizatora jako Administratora
Danych Osobowych w celu przedstawienia oferty na żądanie Podróżnego/Klienta (podjęcia
działań przez zawarciem umowy), jak również w celu realizacji umów i usług świadczonych
przez lub na rzecz Organizatora. Zgodnie z zasadą minimalizacji wyrażoną w RODO
Organizator przetwarza wyłącznie te kategorie danych osobowych, które są niezbędne do
osiągnięcia celów
Dane niezbędne do realizacji umowy:
– imię i nazwisko
– adres mailowy
– nr telefonu
– data urodzenia
– dane dotyczące firm ( nazwa firmy, adres siedziby, NIP )
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do przygotowania oferty na
żądanie Podróżnego/Klienta lub do zawarcia umowy z Organizatorem.
Dane osobowe przetwarzane są przez czas niezbędny do osiągnięcia celów wymienionych
powyżej. Dane osobowe mogą być przetwarzane przez okres dłuższy niż wskazany w zdaniu
poprzedzającym, w przypadku gdy takie uprawnienie lub obowiązek nałożony na
Organizatora wynika ze szczególnych przepisów prawa. Źródłem przetwarzanych przez
Organizatora danych osobowych są osoby, których dane dotyczą tj. Podróżni/Klienci.
Dane osobowe mogą być powierzane do przetwarzania podmiotom przetwarzającym takie
dane na rzecz Organizatora jako Administratora Danych Osobowych. Podmiot przetwarzający
przetwarza powierzone dane osobowe, ale wyłącznie na potrzeby, w zakresie i w celach
wskazanych. Dane osobowe Podróżnych/Klientów powierzane są przede wszystkim
podwykonawcom i podmiotom, z którymi Organizator współpracuje przy realizacji umów i
świadczeniu usług na rzecz Podróżnych/Klientów. Organizator nie profiluje danych
osobowych Podróżnych/Klientów w rozumieniu przepisów RODO.
Zgodnie z przepisami RODO każdy Podróżny/Klient, którego dane osobowe są przetwarzane
przez Organizatora, ma prawo do:
a) dostępu do swoich danych osobowych, o którym mowa w art. 15 RODO, w tym prawo do
informacji jakie dane i w jakim celu są przetwarzane
b) poprawiania, uzupełniania, uaktualniania, sprostowania danych osobowych, o których
mowa w art. 16 RODO
c) usunięcia danych (prawo do bycia zapomnianym), o którym mowa w art. 17 RODO, przy
czym Podróżni/Klienci mogą żądać usunięcia swoich danych osobowych przede wszystkim,
gdy: cele, do których dane osobowe zostały pobrane, został osiągnięty np. umowa została w
pełni zrealizowana, Podróżny/Klient wniósł sprzeciw w oparciu o art. 21 RODO i jest
przekonany, że Organizator nie ma żadnych nadrzędnych podstaw prawnych pozwalających
na dalsze przetwarzanie danych osobowych Podróżnego/Klienta
d) ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 RODO, jeżeli Podróżny/Klient:
kwestionuje prawidłowość swoich danych osobowych, lub uważa, że Organizator przetwarza
jego dane bez podstawy prawnej, ale jednocześnie nie żąda usunięcia sowich danych
osobowych (czyli nie korzysta z uprawnienia, o którym mowa w literze poprzedzającej), lub
jego dane osobowe są potrzebne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń np. przed
sądem,
e) wniesienia sprzeciwu od przetwarzania danych osobowych, o którym mowa w art. 21
RODO,
f) wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych
Osobowych), o którym mowa w art. 77 RODO – jeżeli Podróżny/Klient uzna, że Organizator
przetwarza jego dane osobowe niezgodnie z prawem lub w jakikolwiek inny sposób narusza
uprawnienia wynikające z powszechnie obowiązujących przepisów prawa z zakresu ochrony
danych osobowych.
W odniesieniu do prawa do usunięcia danych (prawa do bycia zapomnianym), Organizator
zaznacza, że zgodnie z przepisami RODO Podróżni/Klienci nie mają prawa do skorzystania z
tego uprawnienia, jeżeli:
a) przetwarzanie danych osobowych jest konieczne dla wywiązania się przez Organizatora z
obowiązków prawnych wynikającego z przepisów np. przez okres niezbędny do wywiązania
się z obowiązków (np. podatkowych), które nakładają przepisy prawa
b) przetwarzanie danych jest dokonywane na potrzeby dochodzenia, ustalenia lub obrony
roszczeń. Każdy stwierdzony przypadek naruszenia bezpieczeństwa jest dokumentowany, a w
razie wystąpienia jednej z sytuacji określonych w przepisach RODO lub Ustawy, o takim
naruszeniu przepisów o ochronie danych osobowych informowane są osoby, których dane
dotyczą tj. Podróżni/Klienci.